Veniturile companiei ATT pentru sectorul de transport în valoare totală de 7.934.870 lei se compun din 6.463.440 lei din bugetul local, deci peste 80 de procente.
Cheltuielile pentru acest sector sunt de 7.088.020 lei, cu costuri administrative incluse.
Așadar, ATT produce un plus de 846.850 de lei, adică 11,95 de procente din sectorul subvenționat de transport.
ATT are voie să genereze un profit rezonabil, în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.370/2007, conform legii 93, Art 17, Alin n). din 2007. Din informațiile mele acest profit poate să fie de 3,5%, ci nu de aproape 12%.
Însă aici n-aș vorbi de profit, ci de un plus care acoperă cheltuieli din alte sectoare deficitare ale ATT-ului. De profit poate fi vorba numai după exercițiul financiar.
În orice caz, consider că în bugetul ATT este vorba de o supracompensare. Conform regulilor de ajutor de stat, orice sumă care depășește valorile admise de regulamentele europene este considerată ajutor de stat ilegal și trebuie recuperată de Municipiul Sighișoara, inclusiv cu dobânzile aferente (Regulamentul UE 2015/1589 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene).
Așadar, doresc să vă întreb, domnule primar:
Ați verificat periodic dacă operatorul nu primește mai mult decât ar avea dreptul, conform formulei de calcul a compensației (conform prevederilor Regulamentului CE nr. 1370/2007)?
Vă rog să furnizati profitul/plusul generat de ATT în sectorul de transport public în ultimul an.