Consilierul local Michaela Türk în ședința Consiliului Local din 28.04.2021
Pe lângă subiectul acesta câțiva chiriași ANL m-au abordat în legătură cu majorările cheltuielior de întreținere, destul de multe familii au plătit acum în luna martie consum mai mare sau egal cu cel din lunile de iarnă. S-au mărit tarifele la curățenie, consumul de gaz a fost ca și iarna (sau chiar mai mare), unii nu plătesc consum deși locuiesc în apartament, și nu în ultimul rând, toți chiriașii au primit o factură de 66 lei/familie, pentru fondul de reparații.
Nemulțumirea chiriașilor pentru emiterea acestei facturi este mare, pentru că practic toate reparațiile (sau aproape toate) sunt făcute din banii chiriașilor. Știu că în anul 2018 s-au încheiat contracte de prestări servicii între chiriași și ATT, prin care s-a stabilit printre altele și valoarea de 50 lei/familie pentru acest fond de reparații, dar atunci toți chiriașii/toate locuințele/blocurile trebuie să beneficieze de reparații – ceea ce în momentul de față nu se întâmplă.
Pentru că vorbeam și de formula de calcul a chiriei, în această formulă sunt deja incluse costuri și pentru reparații, lunar un procent din chirie se plătește pentru întreținere curentă, reparații capitale și administrare. Practic vorbim de o dublă taxare a chiriașilor pentru reparații, de care se beneficiază doar parțial sau deloc.
Cred că dintre aceste nemulțumiri ar putea fi prevenite, dacă ar exista un dialog și o comunicare, cu argumente pentru toate modificările contractuale sau de tarif.
Lipsa dialogului crește nemulțumirea chiriașilor, care plătesc mai mult pentru chirie/consum, iar banii nu se regăsesc în îmbunătățirea condițiilor de locuire.